تنها در دو سال گذشته وبگردی کاربران با وسایل همراه مثل موبایلهای هوشمند و تبلتها پنج برابر شده است. افزیش تعداد کاربران موبایل به ما هشدار میدهد که به فکر وضعیت سایت موبایلمان باشیم. در این نوشته میخواهم سایت واکنشگرا و سایت مجزا برای موبایل را با هم مقایسه کنم و بگویم که چرا سایت واکنشگرا یا Responsive بهتر از یک سایت مجزا برای تلفنهای همراه است. ابتدا بگذارید مروری کنیم و ببینیم که سایت مجزا برای موبایل چیست و طراحی واکنشگرا به چه شکل است.
نسخه سبکتر شده و بهینه شده برای موبایل ها است که ظاهرش و ساختارش با سایت اصلی شما متفاوت است و بیشتر اوقات به صورت ۱admin.ir/mobile و یا m.1admin.ir است.
به زبان ساده طراحی واکنشگرا به نوعی از طراحی گفته میشود که سایت اندازهاش را با توجه به وسیله کاربر تغییر میدهد، اگر شما با موبایل، تبلت و کامپیوترتان یا مانیتورهای متفاوت وارد یک سایت شوید؛ طراحی آن تغییری نمیکند، اما سایت خودش را با اندازه صفحه نمایش شما وفق میدهد.
طراحی واکنشگرا، یک کد HTML دارد و بر روی یک آدرس میزبانی میشود. این به این معناست که گوگل به راحتی میتواند سایت را Crawl کند، صفحات را ایندکس کند و آنها را راحتتر دستهبندی کند. جهت اطلاعات بیشتر، صفحه Why responsive design از گوگل را بخوانید.
سایت موبایل، هزینه و زمان بیشتری را طلب میکند. برای ایجاد کوچکترین تغییر باید هم در سایت اصلی آنها را اعمال کنید و هم در سایت موبایل! بیشتر از این میتوانید زمانتان را هدر دهید؟ در واقع از نظر سئو هم سایت موبایل یک سایت مجزا محسوب میشود و باعث میشود اعتبار و قدرت لینکها هدر برود. مدیریت راحتتر، پیشنهاد شده توسط گوگل و ایجاد تجربه بهتری برای کاربران مهمترین دلایلی هستند که میتوانید با استناد به آنها، سایت خود را واکنشگرا طراحی کنید.
«طراحی ریسپانسیو یعنی یک طراحی برای همه ابزارها»
در پایان این نوشته کوتاه از شما میخواهم که اگر منبع خوبی برای یادگیری طراحی واکنشگرا میشناسید در بخش نظرات معرفی کنید که این نوشته تکمیل شود.
6 نکته طلایی برای درک استراتژی موبایل وب
سایت ,موبایل ,طراحی ,یک ,واکنشگرا ,مجزا ,سایت مجزا ,برای موبایل ,طراحی واکنشگرا ,مجزا برای ,یک سایت
درباره این سایت